+32 486 39 95 91 sophie@safarisophie.com
Safari Sophie Soul Safari Retreat Kenya

Magical Kenya,
From the bush to the beach

donderdag 11 november – vrijdag 19 NOVEMBER 2021

Het zuidwesten van Kenia grenzend aan Tanzania & de verbluffend mooie Kilimanjaro, is een fantastisch decor voor safari lovers die graag de meest waanzinnige wildlife ontmoetingen combineren met een ontspannend verblijf aan de exotische Indische oceaan.

Dag 1 – donderdag 11 November 2021: Karibu Kenya!

DAG 1_ Do 11 nov Karibu Kenya

The bush meets the city. Je springt van je internationale vlucht en op 45 minuten arriveer je in Nairobi National Park. Het startpunt van het Soul Safari Retreat. Het is de enige plaats ter wereld waar je zo snel op safari kan vertrekken. Verblijven doe je in een safaritent in het midden van de bush met op de achtergrond de ‘groene stad in de zon’ zoals de hoofdstad van Kenia, Nairobi wordt genoemd. Het park is de thuis voor 4 van de Big 5. Je geniet van een overvloedige welkomstlunch in het kamp & daarna kan je je rustig installeren in je safari tent. Een warme douche wordt voor je geregeld (interessant weetje: aan de hand van een houtvuurtje wordt je douchewater opgewarmd, laat je verrassen), voel je één met de natuur & maak kennis met je reisgezellen tijdens een namiddag game drive in Nairobi National Park. We starten onze eerste avond met een apero rond het kampvuur & genieten van een gezellig diner bij kaarslicht.

Dag 2 – 12 November 2021: Amboseli National Park

DAG 2_ vrij 12 nov Amboseli NP

Vandaag vertrekken we met de jeeps naar de iconische Mount Kilimanjaro. We laten Nairobi achter ons en nemen de Mombasa Highway. Heerlijk cruisen met lekker veel tijd om het lokale leven in ons op te nemen op weg naar Satao Elerai, een uniek kamp die de sfeer & romantiek uitademt van Afrika. Na de check-in en een lekkere lunch, gaan we Amboseli National Park verkennen. We spotten er watervogels, buffalo’s, zebra’s, gnoes, gazelles, de Masai giraffen en hopelijk ook leeuwen & cheetah’s. Je leest het, een bonte beestenboel daar in Amboseli National Park. We eindigen de dag met een speciale sundowner & luisteren naar de geluiden wanneer Afrika zich klaar maakt voor de nacht.

Day 3 – 13 November 2021: Amboseli National Park

Soul safari retreat Masai Village

Na een goede nachtrust in je glam tent starten we de dag met een heerlijk ontbijtje. Neem plaats in de jeep voor een geweldige ochtend in de Amboseli wetlands met grote kudde olifanten, buffalo’s en vogels. Honderden olifanten zijn on the go voor hun ochtenddrink met op de achtergrond Mount Kili. Capture your picture perfect! Met volle harten arriveren we terug in Satao Elerai voor de lunch. In de namiddag brengen en een bezoek aan de Elerai Masai community. Een absoluut hoogtepunt op een safari doorheen Oost-Afrika is een authentieke Masai ervaring. Je maakt kennis met hun traditionele manier van leven in balans met wilde dieren en hun vee. Een inspirerende les in harmonieus leven. Verfris je in het zwembad, rest & relax en laat alle avonturen bezinken. Apero & dinner onder de sterrenhemel.

Dag 4 – 14 November 2021: Tsavo West

SOUL SAFARI RETREAT TSAVO WEST

Ondertussen voel je je helemaal geconnecteerd met de wilde & wonderlijke Keniaanse natuur. Vandaag zetten we onze soul safari verder naar Severin Safari Camp in Tsavo West National Park. We reizen naar Tsavo West voor de impressionante uitzichten & voor Big 5 game viewing. Dramatisch Tsavo West heeft alle ingrediënten voor prachtige game drives. Rotsformaties, vulkanische landschappen, lavavelden, waterbronnen, groene heuvels & beboste bergen maken Tsavo West tot een bijzonder mooi & veelzijdig park. Op heldere dagen kunnen we de besneeuwde Kilimanjaro bewonderen. Neem de schoonheid in je op. Bij aankomst in Severin Camp volgt er een surprise lunch. Na de lunch is het rest & relax time. Geniet van de wildernis in het kristalheldere blauwe water van het zwembad, een wilde bewoner komt je misschien begroeten. Daarna rijden we naar ‘Mzima Springs’. Mzima Springs is een groene oase in het hart van het stoffige rode Tsavo West. Absoluut de moeite waard om hier een korte wandelsafari te doen. De trail brengt ons naar een onderwaterreservoir waar we hippo’s kunnen observeren! Een highlight van het retreat is de zonsondergang bij Poacher’s Lookout. Neem een glaasje bubbels in je had, een lekkere canapé erbij & geniet van een adembenemende zonsondergang. ‘Out of Africa’, maar dan in het echt! Op de terugweg ervaar je de savanne in het donker. Na een delicieus diner is het slaaptijd. Droom zacht over de onvergetelijke dag in Tsavo West.

Day 5 – 15 November 2021: Tsavo East

SOUL SAFARI RETREAT TSAVO EAST

Na een een kalme & verkwikkende nacht schuiven we aan aan het ontbijtbuffet in Severin Safari Camp. We laden de jeeps in en maken ons klaar voor de rit naar Tsavo East. Tsavo East voelt wild & onontdekt aan. Betoverende weidse open vlaktes & adembenemende wildlife ontmoetingen staan op het programma. Beeld je olifanten in, die rood kleuren na een verfrissend modderbad en zich van het rode stof willen ontdoen door flink in het rond te shaken met hun slurf & oren.  Rond de middag arriveren we in Satao Camp. Dit kamp trekt duizenden dieren aan voor een dagelijkse drinkmoment in de waterpoel. Vogels & impala’s vergezellen ons bij de lunch. Geniet van een deugddoende siesta in je ruime safaritent of op je privé veranda. Ononderbroken uitzichten op kuddes olifanten, giraffen & zebra’s gegarandeerd. In de late namiddag ontdekken we Tsavo East met onze jeeps. Onze gidsen nemen ons na de game drive mee naar een bijzondere sundowner locatie. Het vuur wordt aangestoken, lekkere hapjes worden geserveerd en de koele bubbelwijn of bekende ‘dawa’ cocktails staan klaar om geproefd te worden. Geniet van golden hour, de magische glow over de bush. De dag eindigt met een diner, gezellige babbels & de nacht start vol adrenaline.

Day 6 – 16 November 2021: Watamu

SOUL SAFARI RETREAT WATAMU TREE HOUSE

De nacht was gevuld met wilde pure bush geluiden van brullende leeuwen en trompetterende olifanten. We genieten van een ontbijt en onze laatste safari ochtend in Satao Camp onder de tamarindebomen. Vandaag rijden we naar onze laatste bestemming op het retreat, Watamu. Onderweg houden we nog halt bij mooie safari sightings. Al onze safari herinneringen zijn er om te koesteren. Watamu wordt de parel van de Indische Oceaan genoemd omwille van de magnifieke kustlijn. Dit kleine kustdorpje is een tropisch paradijs. We arriveren voor de lunch in Watamu Treehouse. Dit unieke & inspirerende boetiekhotel is een sprookje. De Treehouse effect is magisch! Toffe avonturen, de meest prachtige omgeving, soul food, verschillende manieren om ultiem te relaxen & nieuwe energie op te doen heel dicht bij moeder natuur. Na een gezonde lunch is het ‘down-time’. Relax to the max! Pootje baden in de natuurlijke cool-pool, doe een namiddagdutje in je openluchtkamer & geniet van de fijne zeebries, zoek een spot om te chillen & relax in de luxueuze sofabedden, wandel in het bos, ontdek de parelwitte zandstranden & laat de alle-tinten-blauwe oceaan je betoveren. Na een zalige namiddag sluiten we dag af met een sundowner fruit smoothie op een idyllisch plekje en een licht diner. Heel erg welkom na de ongelooflijke lekkere buikvullende safari cuisine. De kamers in Treehouse zijn open & ruim, hebben allemaal een unieke inrichting, beauty & nature waar je kijkt. Slaapwel, slaap zacht!

Day 7 – 17 November 2021: Watamu

Na het ontbijt vertrekken we voor een snorkeltrip & een dol-fijne-safari (dolfijn sightings niet gegarandeerd). We beleven het onderwaterleven van het Watamu Marine Park, dat ook de thuis is voor de grote groene schildpadden. We genieten van de mooie uitzichten op de oceaan & de kleurrijke zeecreaturen. Omstreeks lunchtijd zijn we terug in Watamu Treehouse. (Solo) time: lees een goed boek, luister naar je favo muziek, neem een duik of babbel met je nieuwe vriendinnen. Sisterhood, dat is het Soul Safari concept.  In de late namiddag verplaatsen we ons met tuk tuks naar Watamu town. Shop hier je Afrikaanse souvenirs om mee naar huis te nemen. Prachtige juweeltjes (zelfs persoonlijk voor jou gemaakt), kleurrijke kikoy’s, kunst voor aan de muur, handgemaakt houtsnijwerk … Vanavond dineren we in ‘Crab Shack’, een community based restaurant in Mida Creek. We wandelen over een houten promenade & absorberen de pracht van het mangrovebos en Mida Creek. De ideale locatie om te genieten van visgerechten bij een ondergaande zon in de kreek. De tuk tuks brengen ons terug naar Watamu Treehouse voor de nacht.

Dag 8 – 18 November 2021: Watamu

DAG 8_ Watamu

Elke avond kan je je bestelling plaatsen bij de Treehouse receptie voor een theetje de volgende morgen. De gastvrije staff serveert je thee naar keuze recht voor je deur. Vandaag kiezen we voor een slow morning na een licht & vers ontbijt. Elke lady kan genieten van een heerlijke massage tijdens het verblijf in Watamu Treehouse. Neem deel aan een yoga class in de rooftop studio met 360 graden nature views (extra kost van 1000 KES = +/- 8 EUR), Treehouse is gebouwd voor het organiseren van yoga retreats. Of spendeer je ochtend met kinderen van de lokale school. Samen boekjes lezen, yoga rek & strek oefeningen doen of armbandjes maken (extra taxi kosten naar de school verdeeld onder de deelnemers). Of wandel bij laagtij over de zandbanken en ga op ocean safari. Zwem in de natuurlijke ocean pools and bewonder  de alle tinten blauwe oceaan. In de namiddag, na een smakelijke lunch maken we ons klaar voor een spectaculaire sun & moon show, ‘Double Disc’. In kayaks en vanop SUP’s (standup paddle board) in Mida Creek aanschouwen we de prachtige natuurkrachten. Uitdagend maar vooral heel veel fun! Double Disc, de zondsondergang en de maansopgang op hetzelfde moment doet je soul shinen. We dineren met de volle maan als onze companion. Mooie momenten om te koesteren tijdens onze laatste avond samen.

Day 9 – 19 November 2021: Watamu

SOUL SAFARI RETREAT watamu

Een vroege wake-up call vandaag voor een floating experience in de mangrovebossen van Mida Creek. Een geweldig avontuur dat slechts plaats vindt twee keer per jaar. Heerlijk ontspannen genieten we van een Swahili ontbijt op een paradijselijk klein strand. Daarna wandelen we over het strand terug naar Watamu Treehouse & pakken onze bagage. We eindigen het Soul Safari Retreat met een farewell lunch in Visiwa, een boho-afro-chic restaurant bij ‘7 Island Beach & Love Island’. Een groot zwembad, dromerige zonnebedjes, een Italiaanse lunch met lekkere drankjes & onbeschrijflijk mooie uitzichten. Een gedeelde kamer om te douchen en je te preppen to go home  is voorzien. Onze gidsen droppen ons op de luchthaven van Malindi voor de binnenlandse vlucht terug naar Nairobi. It’s time to say goodbye. Ik hoop dat je ontzettend hebt genoten van de magie van Mama Africa! Starry-eyed avonturen, aperos & diners onder een sterrenhemel die blinkt als diamanten, waanzinnige safari’s met onvergetelijke wildlife ontmoetingen. Vergezel me op mijn Soul Safari Retreat, het perfecte geschenk voor jezelf.

*Reizen in Afrika vereist een flexibele attitude & een open geest. Het reisprogramma heb ik zo gedetailleerd mogelijk beschreven, maar kan ter plaatse gewijzigd worden naargelang de situatie. Hakuna matata, pole pole! No worries, slowly slowly!

Nog meer inspiratie op doen?

Bekijk de galerij!

trip details

inclusief

8 overnachtingen in een gedeelde tweepersoonskamer met twee aparte bedden.

Ik geloof dat een kamer delen net extra vriendschap creëert. Een kamer delen werkt prima & ik zorg voor fijne richtlijnen.

1 nacht in Nairobi Tented Camp, Nairobi National Park op basis van vol pension (incl alle alchoholische & non alchoholische dranken)

2 nachten in Satao Elerai, Amboseli National Park op basis van vol pension

1 nacht in Severin Camp, Tsavo West op basis van vol pension

3 nachten in Watamu Treehouse, Watamu op basis van vol pension (incl juices & smoothies, thees & koffies,  Zuid-Afrikaanse wijnen)

Aankomst & vertrek transfers

3 lekkere maaltijden per day, dranken zoals beschreven

Professionele lokale gidsen/chauffeurs die verheugd zijn je te ontmoeten en graag hun kennis & passie met je delen. We hebben een fantastische zorgeloze reis in het comfort van onze groep en de expertise van onze gidsen. Ik werk samen met Southern Cross Safaris (gebaseerd in Mombasa). Dit is één van Kenia’s meest gevestigde en betrouwbare touroperators die prachtige safari ervaringen aanbieden.

Transfers & game drives in twee 4×4 safari vehicles Landcruisers met gegarandeerde raamzit

Safari Sophie als jouw gepassioneerde & enthousiaste host vóór, tijdens & na het Soul Safari Retreat.

Alle Conservation & Park Fees

Vervoer  met tuk tuks in Watamu (local shopping & transfer van/naar Crab Shack)

Restaurantbezoeken: Crab Shack & Visiwa Beach Resort in Watamu + zonnebed (inclusief alle alchoholische & non-alcholische dranken)

Alle activiteiten & bezoeken zoals beschreven (1 bush lunch, sundowners incl alcoholische & non-alchoholische dranken, Masai community village, nature walks , snorkeling & dolphin boat trip, local shopping in Watamu kosten voor eigen rekening, massage in Watamu Treehouse, ‘Double Disc’ met kayaks en SUP’s, floating experience in Mida Creek)

Binnenlandse vlucht met Jambojet: Malindi – Jomo Kenyatta International Airport Nairobi

Digital Kenya Info Pack met tips & tricks, interessante weetjes & een gedetailleerde safari packing list

Geprinte reisroute & programma bij aankomst

E-meet up, pre deparute meeting & maak kennis met je reisgezellen

Mijn signature do-goodie bag, gemaakt & gevuld met lokale liefde van een conscious brand

EXCLUSIEF

Internationale vluchten naar en van Nairobi

Reisbijstandsverzekering (verplicht!)

(Anti-malaria) medicijnen en/of vaccinaties (graag je huisarts/Tropisch Instituut hiervoor contacteren)

Alcohol (indien niet beschreven)

Internationaal reispaspoort & visum

Souvenirs

Persoonlijke uitgaven

Fooien gidsen/chauffeurs (bij tevredenheid van de services)

Niet vermelde activiteiten

Niet vermelde diensten

prijs en betalingscondities

2850 per persoon

30% voorschot om je plaatsje te bevestigen

Openstaand bedrag te betalen 6 weken voor vertrek

I  W A N T  T O  J O I N, W H A T ’ S  N E X T ?

Stuur me een mailtje op sophie@safarisophie.com om een discovery call in te plannen.

Waarom verkies ik een discovery call? Ik krijg graag een idee wie me vergezelt op Soul Safari Retreat. We hebben een toffe babbel, ik check of ik tegemoet kom aan jouw reiswensen, we lopen samen door reisprogramma & alle details om te bekijken of het Soul Safari Retreat de juiste ervaring voor je is. Ik beantwoord met veel plezier al je vragen.

Wanneer je een volle ja zegt & super enthousiast bent om deel te nemen aan het Soul Safari Retreat, bezorg ik je een formulier om je deelname te bevestigen.

Bij ontvangst van je deelnemersfiche, mail ik je de factuur met de betalingsmodaliteiten.

Plaatsen zijn beperkt (maximaal 12 plekjes beschikbaar) en zijn op basis van first-come first-serve.

Ik organiseer 1,5 maand voor vertrek een e-meet up, een digitale pre departure meeting om kennis te maken met de Soul Safari Tribe & gedetailleerd in te gaan op de reisroute, het reisprogramma, de reisformaliteiten en de gezondheidsvoorschriften. Ik antwoord heel graag op al je vragen.